Aceasta descoperire sustine intr-o anumita masura teoria despre motivul pentru care nu a fost descoperita viata extraterestra.

Formatiuni misterioase asemanatoare cu conopida ca forma s-ar putea sa fi fost depozitate pe Marte de catre "o civilizatie extraterestra antica", spun expertii. Aceasta descoperire sustine intr-un fel teoria aparuta conform careia nu au fost descoperiti extraterestri pana acum pentru ca au murit

Depozitele au fost descoperite initial in craterul Gusev de pe Marte in 2008. In acel moment, cercetatorii nu au stiut cum sa interpreteze descoperirea. Insa o noua descoperire in desertul din Chile sugereaza ca microbii pot fi in spatele depozitelor, spun cei de la Smithsonian.

In luna decembrie, Steven Ruff si Jack Farmer de la Universitatea din Arizona au publicat o lucrare prin care sunt legate formatiunile de microbi. Ambii experti au ajuns la aceeasi concluzie facand comparatii intre descoperirea din desertul Atacama din Chile, cel care are un tip de sol foarte asemanator cu cel de pe Marte, si ce a detectat Spirit Rover-ul NASA.

Observatiile lor sunt, desigur, o extrapolare a ceea ce au vazut pe Terra. Alte formatiuni similare au fost vazute in Noua Zeeland si Wyoming, fiind de asemenea legate de microbi.

Totusi, alti experti indeamna la calm. "Nu cred ca exista vreun mod prin care sa folosim analogii moderne de pe Terra pentru a testa unde ar putea fi descoperiti microbii de pe Marte" spune Kurt Konhause, redactor sef la jurnalul Geobiology. "Lucrand in primaveri fierbinti, am vazut tot felul de structuri care par biologice dar nu sunt".