Planeta este situata exact in zona propice vietii. NASA va face anuntul oficial miercuri

Pentru prima data dupa 19 ani, astronomii pot spune ca au descoperit o sora geamana a Pamantului. Speranta ca poate vorbim si de dovezi ale vietii extraterestre vine cu fiecare exoplaneta nou-descoperita. De data asta insa, sansele sunt foarte mari.

Centrul de Cercetare Ames al NASA ar putea anunta miercuri descoperirea primei planete de demensiunea Terrei, aflata in zona locuibila. Denumita de astronomi zona “Goldilocks”, aceasta este distanta potrivita la care planeta orbiteaza in jurul stelei sale in asa fel incat apa poate exista in stare lichida, una din conditiile esentiale ale existentei vietii pe Pamant.

Steaua in jurul careia orbiteaza planeta nu a primit inca un nume. Este o pitica rosie de clasa M1, care ar putea avea un sistem solar de 4 planete. Steaua este mai rece decat soarele nostru, deci zona pripice vietii trebuie sa fie mai restransa decat in cazul sistemului nostru solar. Planeta respectiva se afla chiar la marginea interioara a acestei zone.

Mai mult, aceasta este de doar 1,1 ori mai mare decat Pamantul. Inainte, singura planeta care mai indeplinea oarecum aceste conditii era Kepler-62F, situata in constelatia Lyra, la 1.200 de ani lumina fata de Terra. Spre deosebire de noua planeta, Kepler-62F e cu 40% mai mare decat Pamantul si primeste de doua ori mai putina energie solara.

Planeta a fost descoperita cu ajutorul telescopului spatial Kepler, lansat pe orbita in 2009. Pana acum, acesta a confirmat existenta a peste 3.500 de exoplanete. Desi este partial avariat, observatorul spatial Kepler a gasit numai in luna februarie 961 de exoplanete confirmate in 76 de sisteme solare diferite.

Sursa foto: Wikipedia