Acest material ar putea fi folosit pe viitor la asfaltarea șoselelor, astfel încât să fie mai rezistente și să nu mai apară gropi. Soluția este deja testată într-un mic orășel britanic, Curbridge, din Oxfordshire.

Aici, grafenul va fi aplicat pe șoseaua principală, pe o lungime de 750 metri. Noul pavaj va fi gata în doar 10 zile, la timp pentru ca rezistența materialului să fie testată în condițiile dure ale iernii britanice.

Materialul final, cu care va fi pavată șoseaua, va fi o combinație de grafen și asfalt reciclat. Acesta va fi mult mai rezistent, nu se va topi vara și nici nu va crăpa iarna, când este ger, scrie Daily Mail.

Grafenul, care este o formă a carbonului, la fel ca diamantul și grafitul, a fost descoperit de cercetătorii de la Universitatea din Manchester în 2004.

Experții britanici care vor să folosească grafenul la pavarea drumurilor spun că asfaltul construit astfel este cu doar 20% mai scump decât cel obișnuit, dar rezistența lui va însemna economii pe termen lung.

Dacă testul din această iarnă se va dovedi un succes, grafenul va fi folosit și pentru șoselele din alte zone din țară.

Asfaltul care conține grafen este produs de două companii italiene, Directa Plus și Iterchimica, și a fost testat cu succes anul trecut, pe o mică porțiune din Via Ardeatina. Teste similare sunt programate deja în Oman și în Statele Unite.

Producătorului grafenului, numit Gipave, susțin că acest material este și ecologic, pentru că poate fi reciclat și reduce astfel consumul de plastic.

Grafenul este de 200 de ori mai rezistent ca oțelul, iar cercetătorii spun că va putea fi folosit în multe domenii: pentru ecranele telefoanelor, pentru baterii sau pentru a construi aeronave extrem de ușoare și rezistente.