Un nou satelit al planetei Neptun a fost descoperit intamplator, devenind astfel cel de-al 14-lea cunoscut pana in zilele noastre, care graviteaza in jurul acestei planete indepartate din Sistemul Solar, a anuntat luni NASA, citata de AFP.

Noul este satelit este cel mai mic dintre satelitii care orbiteaza in jurul lui Neptun si are un diametru de doar 19 kilometri, potrivit observatiilor realizate cu ajutorul telescopului Hubble, a precizat agentia spatiala americana.

Neptun este cea de-a opta si totodata ultima planeta din Sistemul Solar, in functie de distanta fata de Soare.

Noul satelit, denumit S/2004 N1, este de circa 100 milioane de ori mai putin luminos decat cea mai putin stralucitoare dintre stelele care pot fi vazute cu ochiul liber.

Astronomii de la NASA l-au reperat urmarind un punct alb care aparea cu regularitate in cele peste 150 de fotografii realizate de telescopul Hubble intre anii 2004 si 2009.

Mark Showalter de la Institutul SETI din Mountain View din California a descoperit acest satelit, pe 1 iulie, a precizat NASA.

"Procesam informatii si la un moment dat m-am gandit sa ma uit mai departe, dincolo de sistemul de sateliti ai lui Neptun. Am vazut un punct care nu ar fi trebuit sa fie acolo", declara Showalter.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca satelitul S/2004 N1 are nevoie de 23 de ore pentru a efectua o rotatie completa in jurul planetei Neptun.

Naptun are in total 14 sateliti naturali. Cea mai mare, Triton, a fost descoperita in anul 1846, iar Nereida in 1949.

Sonda spatiala Voyager 2 a ajutat la descoperirea altor sateliti: Proteus si altele mai mici, Naiada, Thalassa, Despina, Galatea si Larissa.

In 2002 au fost observate pentru prima data Halimede, Laomedeia, Sao si Nestor, iar in 2003 Psamathe.