O gumă de mestecat experimentală ar putea reduce răspândirea Sars-CoV-2, virusul care provoacă boala COVID-19, potrivit unui studiu recent publicat în jurnalul Molecular Therapy.

Dovezile arată că persoanele infectate cu Sars-CoV-2 au niveluri ridicate de virus în salivă. Așa că cercetătorii din SUA au vrut să investigheze dacă o gumă de mestecat special concepută ar putea reduce cantitatea de virus din gură și, prin urmare, și răspândirea acestuia.

Studiile au arătat că gumele de mestecat care conțin anumite substanțe precum calciul și bicarbonatul pot îmbunătăți sănătatea orală, reducând incidența afecțiunilor dentare și reducând numărul de bacterii dăunătoare. Dar țintirea specifică a unui virus în acest fel este o abordare nouă.

Sars-CoV-2 pătrunde în celulele umane prin prinderea de proteinele ACE2, care se găsesc pe suprafața anumitor celule din corpul nostru. Cercetătorii au produs o gumă care conține niveluri ridicate de proteine ​​ACE2 produse în plante, cu ideea că proteinele ACE2 din guma de mestecat ar putea „prinde” particule de virus din gură, reducând șansele de răspândire către alți oameni.

Pentru a testa eficacitatea gumei de mestecat, cercetătorii au luat probe de salivă de la pacienții cu COVID-19. Ei au descoperit că saliva tratată avea un număr semnificativ redus de particule de virus Sars-CoV-2 în comparație cu cele tratate cu un placebo (aceeași gumă, dar fără proteina ACE2).

Doar 5 mg care conțin această proteină au fost asociate cu o reducere semnificativă a pătrunderii virusului în celule, în timp ce o cantitate de 50 mg a redus pătrunderea virusului cu 95%.

Totuși, aceasta este o cercetare în stadiu incipient, ceea ce înseamnă că mai este nevoie de teste în medii reale, nu de laborator. Trebuie luate în calcul temperatura corpului, bacteriile orale și alte elemente care ar putea împiedica eficacitatea acestei gume.