Oamenii de stiinta au descoperit ca impactul devastator al Pamantului cu un asteorid in urma cu 65,6 milioane de ani a stat si la originea ploilor acide care au ucis mai multe exemplare din fauna marina.

Asteroidul care a lovit Terra in Cretacic (cu 65,5 milioane de ani in urma) a creat craterul Chicxulub din Golful Mexic ar fi stat la baza disparitiei mai multor specii marine. Pe seama impactului este pusa si disparitia dinozaurilor, alaturi de mai bine de doua treimi din viata de pe suprafata Terrei.

Noua teorie a fost expusa in publicatia Natural Goescience de o echipa de cercetatori condusi de Sohsuke Ohno de la Planetary Exploration Research Centre din Chiba, Japonia. In lucrare se arata ca meteoritul imens care a lovit Terra ar fi avut un bogat continut de sulf, o parte din acesta ajungand in norii de ploaie formati dupa impact, precipitatiile care au cazut ulterior peste oceane "reusind" sa cauzeze disparitia mai multor specii marine care n-ar fi putut supravietui la adancimi mici in oceanul planetar.

Se mai crede ca asteroidul ar fi stat la originea Peninsulei Yucatan, asa cum mentioneaza faptul ca impactul ar fi creat valuri tsunami de proportii catastrofice dar si incendii de mari dimensiuni.