HFLS3 se afla la 12,8 miliarde de ani lumina de Pamant si este de 2.000 de ori mai prolifica decat Calea Lactee.

O echipa de cercetatori de la Cornell University a descoperit o galaxie imensa la o distanta de 12,8 milioane de ani lumina de Terra, o galaxie cu un imens rezervor de gaz cosmic care ajuta la crearea stelelor. Conform datelor, galaxia HFLS3 poate "fabrica" pana la 3.000 de stele in fiecare an.

Galaxia a fost studiata cu ajutorul a peste 12 telescoape, aici incluzandu-se si cele care orbiteaza in jurul Pamantului. Tot cu datele culese de acestea s-a stabilit ca HFLS3 s-a nascult pe cand Universul se afla la scurt timp dupa Big Bang. Varsta Universului este estimata la 13,7 miliarde de ani.

Stelele iau nastere din norii de praf imprastiati prin galaxii. Turbulentele din spatiu fac ca gazul si praful sa se amestece pana formeaza un "nod" care se autodistruge din cauza propriei atractii gravitationale. Materialul aflat in centrul acestui "nod" se supraincalzeste, ajutand, astfel, la crearea unei protostele, centrul fierbinte al unei viitoare stele.  Protosteaua continua sa atraga gaz si nori de praf, iar ce ramane "pe dinafara" ajuta la formarea planetelor, asteroizilor si cometelor.