Din poziția pe care o ocupă Terra în Calea Lactee, o mare parte din dimensiunea, conținutul și structura tridimensională a galaxiei este foarte dificil de analizat.

O structură recent descoperită numită de cercetători Cattail este o buclă lungă de gaz, atât de mare încât astronomii nu sunt siguri dacă ar putea face parte dintr-un braț galactic pe care nu l-am observat până acum.

Chiar dacă nu este așa, Cattail poate fi cel mai mare filament de gaz din galaxia noastră descoperit până în prezent.

Pentru a identifica Cattail, o echipă condusă de astronomul Chong Li de la Universitătea din Nanjing a folosit imensul Telescop Sferic cu Apertură de cinci sute de metri pentru a căuta nori de hidrogen atomic neutru.

Cattail ridică unele întrebări interesante. Majoritatea filamentelor de gaz apar mult mai aproape de centrul galactic și sunt asociate cu brațele spirale. Dacă este un filament, nu este clar cum s-ar fi putut forma coada și cum ar fi rămas dincolo de brațele spirale cunoscute ale Căii Lactee.

Pe de altă parte, dacă este un braț spiralat, este și ceva deosebit. Discul galactic al Căii Lactee este oscilant și deformat de la o întâlnire cu o altă galaxie, cu mult timp în urmă. Cu toate acestea, forma Cattail nu corespunde în totalitate acestei teorii - ceea ce ar trebui să facă dacă ar fi un braț spiralat.

Aceste particularități indică faptul că am putea dori să aruncăm o privire mai atentă asupra acestei structuri uimitoare.