Experții ESA vor discuta în cadrul unei conferințe despre modul în care planeta noastră poate fi protejată de un potențial impact.

Cercetătorii de la Agenția Spațială Europeană (ESA) au identificat 878 de asteroizi potențial periculoși, care ar putea lovi Pământul în următorii 100 de ani.

Un impact chiar și cu un asteroid de dimeniuni mici ar avea efecte devastatoare pentru viața de Terra, de aceea cercetătorii monitorizează constant rocile periculoase și caută soluții pentru a preveni un asemenea incident.

Studiul recent anunțat de ESA include asteroizii care au un risc de impact chiar și minor, atâta timp cât coliziunea nu poate fi total exclusă în urma simulărilor computerizate.

Prin urmare, cei aproape 900 de asteroizi pot fi o amenințare pentru noi, asta însemnând că un impact nu poate fi exclus, dar este totuși foarte puțin probabil.

Deși mulți asteroizi potențial periculoși au fost deja descoperiți și sunt atent monitorizați, mulți alții sunt observați în ultima clipă, când sunt deja foarte aproape de noi.

Chiar pe 9 septembrie, un asteroid a trecut la mică distanță de Terra, iar altul s-a apropiat de planeta noastră pe 7 septembrie.

Deocamdată experții nu au un plan concret pentru a proteja Pământul în cazul unui impact iminent, însă subiectul este dezbătut cu tot mai mare interes, în speranța că un real pericol nu ne va prinde total nepregătiți.