Stăpânii de câini sunt convinși că animalul lor îi poate înțelege, însă adevărul este cu totul altul, după cum demonstrează un studiu recent, menit să lămurească acest mister.

Cercetătorii de la Universitatea Loránd din Budapesta au realizat un experiment inedit, ca să vadă dacă, într-adevărat, câinii înțeleg limbajul și știu exact ce le cere stăpânul lor.

În cadrul experimentului, oamenii de știință au pus electrozi pe capul mai multor câini, ca să poată citi astfel activitatea lor cerebrală în momentul în care ascultau diferite comenzi verbale.

Din păcate, concluzia lor îi va dezamăgi pe iubitorii de câini: aceste animale nu pot sesiza diferența între cuvintele care sună asemănător.

Experimentul s-a desfășurat în limba engleză, iar printre cuvintele care au fost folosite pentru a observa reacția câinilor se numără unele cu sonoritate similară: dog/dig, sit/bep.

Astfel, câinii au recunoscut doar câteva cuvinte și nu și-au dat seama că printre acestea au fost introduse și cuvinte noi, fără sens, dar care sunau asemănător.

În concluzie, câinii pot învăța sensul doar pentru un număr limitat de cuvinte - cum este comanda „stai” sau „jos”.

Cercetătorii spun că problema apare din cauza că un câine nu poate înțelege că fiecare sunet dintr-un cuvânt contează, astfel încât ei sunt atenți doar la sunetele de la începutul și finalul unui cuvânt.

De aceea, le este greu să învețe sensul unor cuvinte noi, chiar dacă sunt dresați.

În cadrul experimentului au fost testați 17 câini cu vârste între un an și jumătate și 9 ani și jumătate.

La test au luat parte câini care nu au primit un dresaj special, iar experimentul s-a realizat în prezența stăpânilor.

Interesant este că rezultate similare la un test de acest fel au fost obținute cu bebeluși de aproximativ 14 luni.

La această vârstă, creierul copiilor nu este suficient de dezvoltat pentru a percepe micile diferențe fonetice.

Concluzia studiului a fost publicată în revista Royal Society Open Science.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: