Un cercetator sustine ca a aflat provenienta inexplicabilului semnal radio de acum 40 de ani.

In anul 1977, un astronom din Ohio a inregistrat un semnal radio ciudat venit din spatiu. Jerry Ehman lucra in cadrul proiectului SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence Institute) si cauta posibile mesaje trimise de extraterestri, prin intermediul undelor radio.

Observand o serie neobisnuita de litere in transcrierea unui anumit semnal, inregistrat pe 15 august 1977, el a notat pe hartie exclamatia WOW! De aici a ramas si acest nume.

Timp de 40 de ani, cercetatorii nu au reusit sa afle de unde provine semnalul WOW! si ce anume l-a produs. Semnalul a fost considerat de multi drept primul mesaj trimis de o civilizatie extraterestra, care ar incerca sa intre in legatura cu noi.

Cei mai multi savanti au fost insa sceptici si au cautat o alta explicatie pentru anomalia observata. Un astronom de la Colegiul St. Petersburg din Floria spune ca a desifrat in sfarsit misterul.

Antonio Paris spune ca a studiat un an de zile acest semnal si a aflat ca a fost produs de doua comete care treceau atunci pe langa Pamant, scrie Daily Mail.

Pe 15 august 1977, cand a fost inregistrat semnalul, astronomii nu stiau insa de trecerea cometelor, care au fost descoperite abia in anul 2006, respectiv 2008.

Antonio Paris crede ca semnalul radio a fost produs de un nor de hidrogen lasat in urma de comete. Cele doua comete s-au intors anul acesta si au produs exact acelasi semnal radio ca in 1977, astfel incat Paris are confirmarea ca nu s-a inselat.

Concluzia studiului a fost publicata in Journal of the Washington Academy of Sciences.