Ca să ne protejăm sănătatea, trebuie să fim atenți ce obiecte atingem și să ne spălăm cât mai des pe mâini.

O echipă de cercetători din Australia avertizează asupra unui pericol necunoscut până acum: virusul SARS-COV-2, care provoacă boala COVID-19, poate rezista pe anumite suprafețe un timp mult mai îndelungat.

Experimentele realizate de ei arată că virusul este viabil chiar și după 28 de zile, dacă se află pe sticlă sau pe bancnote din plastic.

Sticla este un material care intră în compoziția tabletelor și telefoanelor. Prin urmare, dacă nu sunt dezinfectate corect, aceste dispozitive ne pot îmbolnăvi.

În cadrul experimentelor, echipa de cercetători de la Australian Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation a testat cât timp rezistă particule din acest virus pe diferite suprafețe: oțel, sticlă, vinil, bumbac, bancnote, polimer.

Experimentele au fost realizate la temperaturi care au variat de la 20 de grade Celsius la 40 de grade Celsius.

La temperatura de 20 de grade, care este temperatura normală a unei camere, virusul a rezistat foarte bine până la 28 de zile, pe aproape toate suprafețele testate. Singura excepție o reprezintă bumbacul, unde virusul nu a mai putut fi detectat după 7 zile.

În comparație, virusul Influenza A, care produce gripa, poate să reziste numai 17 zile pe suprafețe. Prin urmare, SARS-COV-2 este un virus mult mai puternic și mai rezistent.

Totuși, atunci când temperatura ambientală crește mai mult, ajungând la 40 de grade Celsius, virusul dispare după doar câteva zile, scrie Live Science.

Din păcate însă, temperaturile ridicate nu pot încetini circulația virusului, după cum demonstrează numărul foarte mare de cazuri înregistrate în India.

Trebuie menționat totuși că experimentele s-au realizat într-un mediu controlat, pe întuneric, prin urmare nu a fost testată rezistența virusului atunci când este expus la raze ultraviolete.

Asta înseamnă că este posibil ca, în condiții reale, virusul să fie mai puțin rezistent decât arată acest studiu sau, chiar dacă nu dispare de pe o anumită suprafață, este posibil ca el să nu mai poată infecta pe cineva.

De altfel, nimeni nu știe cu exactitate ce cantitate de particule virale este necesară pentru a îmbolnăvi un om.

De aceea, alți cercetători, care nu au luat parte la experimente, contestă aceste rezultate și susțin că virusul este periculos doar câteva ore, nu zile, atunci când ajunge pe diferite suprafețe.

Cercetarea a fost publicată în Virology Journal.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: