Neurologii au făcut o descoperire interesantă și au aflat că în creierul uman există anumite celule „zombie”.

Unele celule din creierul uman își intensifică de fapt activitatea după ce murim. Aceste celule „zombie” își măresc amprenta genică și continuă să-și îndeplinească sarcinile vitale, de parcă cineva ar uita să le spună că sunt acum redundante.

Neurologul Jeffrey Loeb de la Universitatea din Illinois și colegii săi au urmărit cum aceste celule se încăpățânează să încolțească și să se ocupe de rolul lor în organism, chiar și la ore întregi după moarte.

„Majoritatea studiilor presupun că totul din creier se oprește atunci când inima nu mai bate, dar nu este așa. Cercetarea noastră va fi necesară pentru a interpreta alte cercetări asupra țesuturilor creierului uman”, a spus Loeb

O mare parte din informațiile pe care le avem despre tulburările cerebrale, cum ar fi autismul, Alzheimerul și schizofrenia, provin din experimente efectuate pe țesuturile creierului după moarte; această abordare este esențială în căutarea tratamentelor.

Prin compararea expresiei genice în țesuturile cerebrale proaspete (îndepărtate ca parte a intervenției chirurgicale de epilepsie de la 20 de pacienți) cu probele de creier de la persoanele decedate, Loeb și echipa au găsit diferențe izbitoare care nu erau specifice vârstei și nici bolii.

În timp ce majoritatea activității genice a rămas stabilă timp de 24 de ore, celulele neuronale și activitatea lor genică s-au epuizat rapid. Cel mai remarcabil însă, celulele gliale și-au intensificat activitatea.

Deși surprinzător la început, acest lucru are de fapt mult sens, dat fiind că celulele gliale, cum ar fi microglia și astrocitele care mănâncă deșeuri, sunt puse în acțiune atunci când lucrurile merg prost.

„Vestea bună din descoperirile noastre este că știm acum ce gene și tipuri de celule sunt stabile, care se degradează în timp, astfel încât rezultatele studiilor cerebrale post-mortem să poată fi mai bine înțelese”.

___________________________________________________________________________________________________