Telescopul spatial Hubble ofera informatii uimitoare despre aceasta exoplaneta.

Exoplaneta numita WASP-12b se afla la o distanta de 1400 ani-lumina de noi si face parte din categoria "Jupiter fierbinte", adica este un gigant gazos.

Planeta, descoperita in anul 2008, a fost cercetata in detaliu abia acum, iar astronomii sunt uimiti de informatiile aflate.
WASP-12b este cea mai fierbinte planeta observata pana acum si una dintre cele mai inchise la culoare.

Este mai neagra ca asfaltul si din aceasta cauza se comporta ciudat, practic absoarde aproape toata lumina care vine de la steaua ei, scrie Popular Science.

In mod normal, o planeta de dimensiunea ei ar trebui sa reflecte aproximativ 40% din lumina pe care o primeste de la stea. WASP reflecta insa numai 6%, restul de 94% din lumina este practic absorbit.

Planeta se afla foarte aproape de steaua ei, astfel incat un an echivaleaza cu numai 24 de ore. De aceea, este si extrem de fierbinte, cu temperaturi de peste 2.500 de grade Celsius. Din aceasta cauza nici nu se pot forma nori in atmosfera, care se reflecte lumina.

Toata lumina care este absorbita de planeta este transformata in caldura, prin urmare temperatura de la suprafata ei creste si mai mult.

Din pacate, aceasta stranie planeta va fi distrusa in curand. Steaua in jurul careia orbiteaza ii consuma atmosfera si gazele planetei, devorand-o astfel treptat.