Fosilele descoperite in Australia arata cele mai vechi forme de viata gasite pana acum pe Pamant, care traiau in lipsa oxigenului.

Bacteriile au fost descoperite in regiunea Pilbara din Australia si dateaza de acum 3,5 miliarde de ani.

Nu sunt fosile in forma lor clasica, ci resturi conservate ale materiei organice, relateaza Daily Mail, citat de stirileprotv.ro

Nora Noffke, unul dintre cercetatorii care au luat parte la proiect, declara ca aceasta descoperire va oferi robotului Curiosity informatii care il vor ajuta sa gaseasca forme primitive de viata pe Marte, in lipsa oxigenului.

Resturile de bacterii s-au pastrat pe suprafata unor bucati de gresie. “Sunt cele mai vechi fosile gasite vreodata, cei mai batrani stramosi ai nostri”, declara Nora.

Aceste fosile se observa sub forma unor desene ca o panza de paianjen pe suprafata rocilor. Si in prezent exista colonii similare de bacterii, care se hranesc cu sulf.

Fosilele gasite in Australia seamana cu altele descoperite in Africa de Sud in anul 2007 si care dateaza de acum 2,9 miliarde de ani.

Pentru a fi siguri ca interesantele modele de pe roci nu au aparut printr-un proces geologic, non-organic, Nora Noffke si echipa ei au folosit o analiza speciala, care a detectat prezenta carbonului 13, element chimic care apare in cazul fiintelor vii.

Bacterii fosilizate ar putea fi gasite si pe Marte, crede Nora, unde lipsa cutremurelor si a activitatii vulcanice ar fi facut mai usoara conservarea lor.

Echipamentele cu care este dotat robtoul Curiosity ii vor permite acestuia sa faca descoperirea mult asteptata.