ALMA, cel mai mare telescop din lume, format din 66 de antene gigantice este gata sa capteze semnalele din Univers. Intreg ansamblul este situat intr-un desert din Chile, unul situat la peste 5.200 de metri deasupra nivelului marii.

Noul Samsung in mainile lui George Buhnici - vezi VIDEO

Samsung Galaxy S4 vs. HTC One vs. Lumia 920 vs. BlackBerry Z10 vs. iPhone 5. Afla care e cel mai bun

Desprins din lumea povestilor sau filmelor de science fiction, Atacama Large Millimeter Array (sau ALMA) este cel mai mare telescop de pe Pamant si este gata sa surprinda orice miscare de pe cerul instelat. Complexul, in valoare de peste 1,5 miliarde de dolari, este situat pe un platou desertic aflat la o altitudine de peste 5.200 de metri deasupra nivelului marii.

Astronomii care lucreaza la complexul din Chile se folosesc de tuburi de oxigen pentru a opera tehnica pe care o au la dispozitie. Deocamdata sunt functionale 50 dintre cele 66 de antene, fiecare avand "petecul ei de cer" de studiat.

Locul pe care se afla platoul de antene este unul dintre putinele care, la o asemenea altitudine, nu este afectat de poluare. Datele captate de antenele situate aflate in serviciu sunt prelucrate de un computer care are puterea a peste 3 milioane de laptopuri obisnuite.