Succesul acestui studiu oferă oamenilor de ştiinţă posibilitatea unei înţelegeri profunde a naturii găurilor negre.

Cercetătorii israelieni au creat o gaură neagră artificială şi au descoperit că aceste structuri emit radiaţii la fel ca orice corp cald obişnuit din Univers. Informația vine de la Institutul de Tehnologie din Israel.

Studiul cercetărilor israelieni, publicat în revista Nature, arată că predicţiile formulate de Stephen Hawking, potrivit căruia găurile negre emit radiaţie termică - denumită şi „radiaţie Hawking” - au fost corecte.

Găurile negre sunt fenomene invizibile şi masive din spaţiu, ce posedă o forţă gravitaţională atât de mare, încât nimic, nici chiar lumina, nu poate scăpa odată ce pătrunde în aceste regiuni din spaţiu-timp.

În gaura neagră artificială creată de fizicienii israelieni, sunetul a jucat rolul luminii.

Dezvoltând o metodă pentru a măsura spectrul radiaţiei Hawking, ei au descoperit că găurile negre artificiale emit radiaţii la fel ca oricare obiect cosmic cald, confirmând astfel predicţiile formulate de renumitul astrofizician britanic.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii au repetat experimentul radiaţiei Hawking de 7.400 de ori, fiecare test generând un profil al densităţii de masă, pe baza cărora oamenii de ştiinţă au calculat valorile medii.

„Gaura neagră artificială pe care am creat-o confirmă natura termică a radiaţiei Hawking, iar noi am aflat că temperatura este determinată de gravitaţia artificială de la suprafaţa găurii negre artificiale, confirmând, de asemenea, predicţiile lui Hawking”, a declarat Jeff Steinhauer, coordonatorul studiului.