Proiectul este conceput de cercetătorii de la Delft University of Technology, în colaborare cu KLM. Noul concept, numit Flying-V, cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susținerea unui zbor sustenabil pe distanțe lungi.

Deși avionul nu este la fel de lung ca A350, are aceleași valori de anvergură ale aripilor. Acest lucru va permite Flying-V să utilizeze fără dificultate infrastructura existentă de pe aeroporturi, cum ar fi porțile și pistele, iar aeronava se va potrivi și în același hangar ca cel al aeronavei A350.

Mai mult, Flying-V va avea același număr de pasageri - 314 în configurația standard - și același volum de încărcătură, 160 m3. Flying-V va fi mai mic decât modelul A350, oferind o rezistență mai redusă la aerodinamică.

Forma sa aerodinamica îmbunătățită și greutatea redusă vor genera reducerea cu 20% a combustibilului folosit față de Airbus A350, cea mai avansată aeronavă din prezent.

Un model funcțional și o secțiune a interiorului aeronavei Flying-V vor fi prezentate oficial la KLM Experience Days în aeroportul Amsterdam Schiphol, în octombrie.

Flying-V oferă cercetătorilor o oportunitate unică de-a îmbunătăți experiența pasagerilor în aeronavă, de la aranjarea scaunelor în aripi până la proiectarea lor și a băilor.

Totul trebuie să fie cât mai ușor posibil pentru a maximiza eficiența oferită de noua formă de aeronavă. Este luat în considerare, de asemenea, confortul pasagerilor.

Flying-V este propulsat de cele mai eficiente motoare turbofan care există în prezent. Momentan, așa cum este proiectat, aeronava încă zboară pe kerosen, dar poate fi ușor adaptat pentru a inova sistemul de propulsie - folosind, de exemplu, turbofan-uri electrice.