Fizica este bazată pe patru forțe care controlează universul nostru cunoscut. Ele sunt gravitația, electromagnetismul, puterea nucleară și forța. Oamenii de știință de la Institutul de Cercetare Nucleară de la Academia de Științe Maghiară (Atomki) a publicat o descoperire care ar putea indica o a cincea forță prezentă în univers.

Oamenii de știință urmăreau îndeaproape cum un atom de heliu emitea lumină în timp ce acesta se degrada. Particulele s-au rupt la un unghi neobișnuit - 115 grade - ceea ce nu poate fi explicat de fizica cunoscută.

Omul de știință, Attila Krasznahorkay, care conduce studiul a declarat pentru CNN că aceasta a fost a doua oară când echipa sa a detectat o nouă particulă, pe care o numesc X17. Denumirea vine de la faptul că au calculat masa sa la 17 megaelectronvolți.

„X17 ar putea fi o particulă, care conectează lumea noastră vizibilă cu materia întunecată", a spus Attila Krasznahorkay.
Jonathan Feng, profesor de fizică și astronomie la Universitatea din California, la Irvine, a declarat pentru CNN că urmărește activitatea echipei maghiare de ani buni și consideră că cercetările sale vor fi esențiale.

Dacă aceste rezultate pot fi replicate, „acesta ar fi un premiu Nobel indiscutabil”, a spus el. Asta ar putea schimba fizica sau ar putea să fie o eroare de laborator. Această a cincea forță nevăzută a fost numită ca fiid "forță protofobă", ceea ce înseamnă că particulele se temeau de protoni.

Mai multe cercetări în domeniu ar putea duce la înțelegerea mai bine a felului în care această nouă forță funcționează și ca omenirea să poată să dezvolte aplicații practice pentru a o valorifica.