Terra și-ar fi pierdut 60% din armosferă într-o coliziune cu o altă planetă, eveniment care a dus la crearea Lunii, arată un nou studiu.

Cercetarea realizată de Universitatea Durham a presupus peste 300 de simulări efectuate de un supercomputer pentru a arăta consecințele unei coliziuni masive ale planetei noastre cu un alt corp ceresc. Descoperirile au arătat că, cel mai probabil, în urma acestei ciocniri cu o planetă care pare că ar fi fost de dimensiunea lui Marte, a rezultat Luna, acum aproximativ 4,5 miliarde de ani

Coordonatorul studiului, Jacob Kegerreis, de la Institutul de Cosmologie Computațională al Universității Durham, spune că oamenii de știință lucrează continuu pentru a dezlega misterele referitoare la ceea ce se întâmplă după ciocnirea a două planete.

„Am simulat sute de scenarii diferite pentru mai multe tipuri de planete care ar putea intra în coliziune, arătând impactul variat și efectele în special asupra atmosferei unei planete, în funcție de mai mulți factori precum unghiul impactului, viteza lui sau dimensiunea corpurilor cerești”, a spus acesta.

Simulările nu arată exact felul în care s-a format Luna, dar ar putea explica efectele pe care o coliziune gigantică le-ar putea avea asupra atmosferei Pământului. Toate aceste investigații ne-ar putea ajuta să aflăm mai multe despre originile astrelor învecinate.

Tot în acest an, un studiu a arătat că unele coliziuni masive care pot apărea în stadiile finale de formare a planetelor pot avea consecințe variate pentru tinerele corpuri cerești și pentru atmosferele care le înconjoară. Astfel, simulările au arătat că Pământul ar fi pierdut între 10 și 60% din atmosfera sa în urma impactului care a dus la formarea Lunii.

Cercetătorii susțin și că descoperirile oferă și o nouă modalitate de a prezice pierderile atmosferice în cazul altor planete care au fost implicate în coliziune. Procesul poate avea și rezultate în sens invers, adică sporirea densității atmosferice a planetelor după un astfel de eveniment.

„Majoritatea simulărilor clarifică și rolul pe care un astfel de impact îl poate avea asupra evoluției unor exoplanete similare Terrei”, a transmis și Luis Teodoro, co-autor al lucrării.

_________________________________________________________________________________________________