Cercetari recente arata ca la originea aparitiei vietii Terra stau moleculele aflate pe o cometa care a lovit planeta noastra cu mai multe miliarde de ani.

O echipa din mai multe universitati americane a facut o noua cercetare cu privire la originea aparitiei vietii pe Pamant, concluzia fiind cel putin ciudata: moleculele au putut veni cu o cometa. Prin ramasitele mai multor corpuri care au lovit Terra s-au gasit aminoacizi dar si molecule complexe precum zaharurile.

"Posibilitatea ca moleculele sa fi calatorit in spatiu inainte de a sta la originea vietii pe Pamant nu este doar teoretica. Cercetarile pe corpuri cazute pe Terra precum si experimente de laborator ne indreptatesc sa luam in calcul acest fapt", a spus Richard Mathies, coautor al studiului publicat in The Astrphysical Journal.

Pentru cercetare s-a folosit o incapere vidata in care temperatura a fost de doar 10 grade peste 0 absolut (10 grade Kelvin). Seol Kim si Ralf Kaiser, doi dintre oamenii de stiinta, au simulat crearea unui bulgare de de zapada inghetat, bulgare ce continea dioxid de carbon, amoniac si mai multe hidrocarburi precum metan, etanol si propan. Lovit cu electroni (folositi pentru a recrea razele cosmice), conglomeratul a reactionat formand dipeptide, un compus organic esential pentru crearea vietii.