Oamenii de știință au găsit o „particulă fantomă” numită neutrino în Antarctica. A călătorit 3,8 miliarde de ani lumină dintr-o galaxie îndepărtată pentru a ajunge pe Pământ.

Deoarece astronomii au reușit să urmărească drumul acestei particule înapoi către galaxia de origine, cunoscută sub numele de TXS 0506 + 056, au vrut să afle mai multe și despre această galaxie.

„A fost un pic misterios, însă, de ce doar TXS 0506 + 056 a fost identificat ca un emițător de particule neutrino”, a declarat Silke Britzen, coautor al studiului și cercetător la Institutul Max Planck pentru Radioastronomie. „Am vrut să oferim un răspuns întrebării care ar trebui să lămurească de ce TXS 0506 + 056 este special, să înțelegem procesul de creare a particulelor neutrino și să localizăm zona din care au fost emise”

Acum, cercetătorii cred că neutrino a apărut în urma unei coliziuni a unui material accelerat aproape de o gaură neagră supermasivă. Ei cred că acest lucru a condus la mai multă activitate de producere de particule neutrino în timpul unei erupții anterioare între septembrie 2014 și martie 2015.

Neutrino mai sunt denumite și „particule fantomă” deoarece sunt extrem de fluide și pot trece prin orice fel de materie fără a se schimba. Aproape că nu au masă. Pot călători prin cele mai extreme medii, cum ar fi stele, planete și galaxii întregi, și rămân aceleași. Înainte de iulie 2018, doar două surse fuseseră relaționate cu emisiile de particule neutrino: soarele și o supernovă.

Când au fost lansate studiile inițiale, în 2018, astronomii au spus că galaxia de unde a provenit acest tip de particulă are o gaură neagră supermasivă în centrul său, care se învârte rapid, cunoscută sub numele de blazar.

Acum, cercetătorii cred că există două găuri negre supermasive în regiunea centrală a acestei galaxii. Găurile negre acționează ca un motor care alimentează galaxia, făcându-l unul dintre obiectele cu cea mai mare încărcătură energetică din univers.

Dar cum pot coexista două găuri negre? Când galaxiile care au o gaură neagră în centrul lor se ciocnesc, uneori creează o gaură neagră binară, sau o pereche de găuri negre.

„Drumul spre înțelegerea particulelor neutrino este fantastic”, au concluzionat cercetătorii.

_________________________________________________________________________________________________