Cercetatorii vorbesc de o suprafata de aproape 10 milioane de kilometri patrati.

O descoperire care ridica multe semne de intrebare a fost realizata de cativa cercetatori americani. Briony Horgan si Jim Bell, de la Universitatea din Arizona, sustin ca regiuni intunecate de pe Planeta Rosie ar fi formate din sticla. Cercetatorii vorbesc de o suprafata de aproape 10 milioane de kilometri patrati, scrie NewScientist.com.

Regiunea respectiva este atipica. In mod normal, zonele intunecate de pe Marte reprezinta forme de relief care au in compozitie bazalt. De data aceasta, insa, masuratorile spectrale au aratat ca ar fi vorba de sticla.

Oamenii de stiinta au ajuns la aceasta concluzie studiind imaginile trimise de Mars Express, sonda trimisa pe Marte. Ei sunt singuri ca este vorba de sticla vulcanica feroasa, similara obsidianului. Aceasta se formeaza atunci cand magma se raceste mult prea repede pentru ca mineralele ei sa se cristalizeze. Proces explica si culoarea inchisa a materialului.

Oamenii de stiinta spun ca in regiunea in care au descoperit sticla ar putea exista si apa, prin urmare e foarte posibil sa existe bacterii sau alte forme de viata.

Sursa: newscientist