Cometa, care provine din alt sistem solar, a fost descoperită pe 30 august de către un astronom amator, Ghenadi Borisov.

Fascinați de originea ei misterioasă, cercetătorii de la NASA au monitorizat-o cu atenție și au aflat compoziția gazului pe care îl lasă în urmă cometa.

În mod surprinzător, ei au descoperit că această cometă conține apă, ingredient întâlnit și la cometele din sistemul nostru solar.

Prin urmare, compoziția lor este similară, iar asta înseamnă că și în alte sisteme solare cometele ar putea transporta apă pe suprafața unor planete. Iar apa poate însemna viață.

O altă concluzie interesantă la care au ajuns experții NASA este că multe sisteme solare s-au format probabil într-un mod asemănător cu al nostru. Astfel, ar putea exista exoplanete cu apă lichidă și forme de viață extraterestră.

Pe 10 octombrie, cercetătorii au anunțat că au aflat originea cometei Borisov. Ea provine dintr-un sistem solar numit Kruger 60, aflat la o distanță de numai 13 ani-lumină de noi.

Cometa se va apropia de Pământ la începutul lunii decembrie, iar distanța minimă va fi de 285.000 de kilometri. După aceea, ea se va îndrepta spre Jupiter și va ieși din sistemul nostru solar, anul viitor.

Cometa Borisov este al doilea corp ceresc care provine din alt sistem solar. Primul a fost bizarul asteroid în formă de țigaretă numit Oumuamua, care a fost descoperit în octombrie 2017.

Oamenii de știință consideră că o mare cantitate din apa de pe Terra a fost adusă aici prin intermediul cometelor care s-au ciocnit cu planeta noastră. Prin urmare, cometele au un rol important în evoluția planetelor și în apariția vieții.