Noua descoperire demonstrează că structura ADN-ului uman este mult mai complicată decât credeam.

Când vorbinm despre structura ADN-ului, ne imaginăm o spirală dublă, forma sub care apare menționată în toate cărțile de genetică.

Un studiu recent arată însă că ADN-ul nostru nu are doar această structură spiralată, ci ea este însoțită și de o structură secundară, numită „motivul intercalat” și care arată ca un nod.

Pentru prima dată, această nouă structură a fost observată în celule umane vii, nu doar în laborator, unde fusese analizată încă din anii 1990.

Descoperirea a fost posibilă datorită unui studiu coordonat de Daniel Christ de la Institutul de Cercetare Medicală Garvan din Australia.

Noul studiu este foarte important, pentru că modul în care este organizată structura ADN se traduce prin funcțiile biologice ale celulelor, scrie Science Alert.

Aceste „noduri” apar în regiuni ale structurii ADN asociate cu îmbătrânirea și cu activarea sau inactivarea unor gene.

Prin urmare, micile structuri au un rol esențial, ele dictând ce gene se manifestă în acel organism și care vor rămâne latente.

În concluzie, ele decid dacă celulele vor funcționa normal sau nu și orice anomalie care apare în aceste structuri va avea consecințe grave pentru respectivul organism.

Studiul a fost publicat în Nature Chemistry.