Astrofizicienii au descoperit dovezi despre formarea găurilor negre care ar putea schimba fundamental felul în care aceste evenimente cosmice sunt studiate și observate.

Shantanu Basu și Arpan Das, cercetători la Universitatea de Vest din Ontario, au publicat o lucrare prin care arată că găurile negre se pot forma și altfel decât în urma imploziei unei stele uriașe.

Unele dintre ele cresc foarte mult într-o perioadă de timp extrem de scurtă, pentru ca ulterior să se oprească din expansiune destul de abrupt. Și acest ritm ar putea duce la formarea unei noi găuri negre, arată studiul citat de publicația Firstpost.

Modelul revizuit demonstrează că evenimentele cosmice studiate s-au format extrem de repede și în perioade de timp foarte scurte, după care au încetat subit să se mai extindă.

Până acum, ideea generală era aceea că găurile negre provenite din masa stelară se formează atunci când centrul unei stele uriașe se surpă. Basu și Das contrazic însă acestă teorie.

O gaură neagră este o formațiune cosmică cu o accelerație gravitațională atât de puternică încât se extinde dincolo de orizontul preconizat.

Recent, o imagine a unei structuri similar – M87 – a fost surprinsă pentru prima data de cercetătorii din cadrul Event Horizon Project.