Geologii de la Universitatea Naționala Australia au făcut o descoperire uimitoare, care va rescrie cărțile de știință.

Cu ajutorul unor algoritmi, cercetătorii au simulat mii de modele despre alcătuirea straturilor care formează interiorul planetei noastre.

În acest fel, ei au identificat un al cincilea strat, aflat la cea mai mare adâncime, foarte aproape de miezul planetei noastre.

Astfel, acest nou strat se adaugă celor patru deja cunoscute: crusta, mantaua, miezul (nucleul) exterior și miezul interior al Pământului.

Specialiștii bănuiau de mult timp existența unui al cincilea strat, care se află la o adâncime de 650 km, dar până acum acesta nu a putut fi detectat.

În cadrul studiului, geologii au analizat undele seismice din centrul planetei, captate de Centrul Seismologic Internațional.

Aceste unde seismice au produs anumite modificări în nucleul Pământului, care este alcătuit din fier.

Potrivit cercetătorilor, temperatura din miezul interior al planetei ajunge la 5.000 de grade Celsius.

Descoperirea a fost publicată în Journal of Geophysical Research.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: