Un efect al acestor descoperiri ar putea fi nevoia elaborării unor noi teorii ale fizicii, pentru a explica acest comportament bizar al universului.

Universul se extinde mult mai rapid decât ar trebui. Specialiștii NASA au confirmat că telescopul Hubble a reușit să demonstreze faptul că materia spațială se extinde cu aproximativ 9% mai rapid decât a fost estimat până în prezent, raportat la traiectoria pe care a descris-o la scurt timp după producerea Big Bang-ului.

Deși o astfel de discrepanță a fost deja sugerată de-a lungul timpului, noile măsurători sunt foate exacte, iar șansa ca ele să determine concluzii eronate este de una la 100.000.

Viteza expansiunii universului, cunoscută sub numele de constanta Hubble, reprezintă o parte centrală a fizicii și un element-cheie în înțelegerea spațiului cosmic.

De-a lungul timpului, aceasta s-a comportat neașteptat cu multe ocazii și a pus la încercare teoriile existente și cunoașterea umană.

Noul studiu confirmă toate speculațiile de până acum și dovedește că e nevoie de multă muncă pentru a defini exact felul în care crește universul.

În cadrul cercetării, Adam Riess, profesor de fizică și astronomie la Universitatea Johns Hopkins și laureat al Premiului Nobel Riess și echipa sa au analizat lumina provenită de la 70 de stele dintr-o galaxie apropiată de a noastră, cunoscută sub numele de Marele Nor al lui Magellan, utilizând o nouă metodă care le-a permis să fotografieze rapid aceste astre.

Stelele și își schimbă nivelul de luminozitate în funcție de un tipar prestabilit, așa că le permite oamenilor de știință să măsoare distanțele intergalactice.

Metoda le permite cercetătorilor să măsoare mult mai multe dintre aceste stele mult mai repede. În mod normal, Hubble poate urmări o singură stea de-a lungul traseului său pe orbită, dar acum telescopul a putut observa zeci de astre simultan.

Cu cât măsurătorile au devenit mai precise, cu atât s-a văzut mai clar că viteza cu care se întâmplau lucrurile nu era cea la care se aștepta toată lumea. Din acest motiv, specialiștii au început să bănuiască și ei că ceva din raționament lipsește:

„Ne scapă ceva fundamental. Una este o măsurătoare a rapidității cu care universul, așa cum îl știm, se extinde astăzi. Cealaltă este o predicție bazată pe fizica universului nou și pe estimările referitoare la cât de rapidă ar trebuie să fie evoluția”. Profesorul Riess susține că el și echipa sa nu știu încă să explice de ce există o astfel de diferență, dar speră ca în viitorul apropiat să lămurească orice fel de incertitudine din jurul constantei Hubble.