Cărțile de anatomie trebuie rescrise.

Cercetătorii de la Universitatea din Buffalo au identificat un nou tip de papile gustative. Experimentele lor demonstrează ceva complet diferit de tot ce se știa până acum despre organele noastre de simț.

Papilele gustative de pe limbă sunt specializate pentru a identifica un anumit gust. Astfel, există papile care simt gustul dulce sau umami (gustul delicios), altele care percep gustul amar și altele specializate în gustul sărat sau acru.

Explicația este foarte simplă: papilele sunt alcătuite din trei tipuri diferite de celule: tipul I, II și III. Celulele de tip I sunt pentru suport. Celulele de tip II permit recunoașterea gusturilor amar, umami și dulce, iar celulele de tip III identifica gusturile sărat și acru.

Acum însă, cercetătorii și-au dat seama că mai există un subtip de celule tip III, iar aceste celule percep toate gusturile posibile: dulce, acru/sărat, umami și amar.

Astfel, papilele alcătuite din acest tip de celule sunt practic multitasking, deoarece pot detecta toate cele patru tipuri diferite de gust.

Aceleași celule trimit însă semnale diferite atunci când simt gustul amar sau dulce, răspunsul organismului fiind unul specific, în funcție de fiecare gust detectat în parte.

Descoperirea demonstrează că papilele gustative sunt mult mai complexe decât se credea până acum.

Cercetarea a fost publicată în revista PLOS Genetics și va fi urmată de noi experimente.

Urmărește emisiune tale preferate pe ProTv Plus: