Cercetatorii care au analizat datele furnizate de roverul Curiosity au aflat ceva neasteptat.

Datele despre planeta Marte, furnizate de Curiosity in cei 3,5 ani de misiune, au fost analizate de cercetatorii de la NASA.

Astfel, ei au observat ca intr-unul dintre fostele lacuri de pe Marte au existat conditii propice vietii. Mai exact, nivelul de oxigen din apa era mai bogat la suprafata si mai redus la mare adancime. Acest fenomen este intalnit si in lacurile de pe Pamant, scrie Daily Mail.

Concluzia cercetatorii NASA este ca, in trecut, "mediul de pe Marte ar fi putut oferi multe oportunitati pentru supravietuirea unor specii de microbi".

Pentru a oferi aceste informatii, roverul a analizat mai multe straturi de roca de pe fundul Lacului Gale, acum complet secat.

Aici, apa de la suprafata era mai bogata in oxidanti decat apa de la mare adancime. Prin urmare, ar fi putut exista mai multe forme de viata.

Desigur, aceasta nu este o dovada clara ca a existat viata pe Marte, dar acest lucru devine din ce in ce mai probabil, considera expertii NASA. Oxigenul este esential pentru existenta vietii, iar prezenta lui in stratele superioare ale unui lac este o descoperire foarte importanta.

Totodata, arata ca in trecutul foarte indepartat, mediul de aici era destul de asemanator cu cel de pe Terra, tipurile de sedimentele stratificate intalnite pe fundul lacului fiind ceva obisnuit pe planeta noastra.

Totodata, noua descoperire arata ca pe Marte a existat apa in stare lichida foarte mult timp, prin urmare formele de viata au avut suficient timp sa apara si sa se dezvolte.