Oamenii de știință au descoperit un material biosintetic inovator despre care susțin că poate fi utilizat pentru a integra inteligența artificială în creierul uman.

Acesta poate fi un pas major către o funcționare complementară a componentelor electronice și a corpului uman, pentru a reuși crearea unor structuri jumătate umane și jumătate robotice, de tip cyborgs. Provocarea este una majoră, în special din cauza faptului că materiale precum aurul, siliconul sau oțelul reacționează puternic în contact cu țesutul uman, atunci când sunt folosite pentru implanturi, producând cicatrici.

La rândul lor, cicatricile nu sunt doar rezultatul unor răni fizice, ci au și funcția de a întrerupe semnalele electrice care circulă între computere și țesutul muscular sau cranian. Acum, cercetătorii au putut depăși acest neajuns prin testarea diverselor tipuri de polimeri.

„Am început să cautăm materiale rezistente la contactul electronic, precum polimerii conjugați, care se folosesc în structura dispozitivelor non-biologice. Am descoperit un exemplu stabil din punct de vedere chimic care se comercializează ca un strat antistatic pentru display-urile electronice”, au transmis coordonatorii studiului.

Materialul este cunoscut sub numele de Pedot și are exact proprietățile necesare pentru a realiza interfața de interacțiune a componentelor hardware cu țesutul uman, fără să cauzeze leziuni și, în același timp, îmbunătățind simțitor performanța implanturilor medicale. Mai mult, acesta ar putea fi utilizat și pentru identificarea și tratarea dezechilibrelor sistemului nervos, cu variații care ar putea interacționa cu peptide, anticorpi sau structuri ADN. Oamenii de știință au realizat un polimer care conține dopamină și care joacă un rol important în ecosistemul comportamentelor legate de adicție.

În lume există deja mai multe companii și instituții de cercetare care lucrează la dezvoltarea unor tehnologii menite să conecteze creierul uman la computere, iar cea care se află aproape de realizarea unui produs comercial este Neuralink a lui Elon Musk.

Startup-ul plănuiește să dezvăluie în curând mai multe detalii despre stadiul în care se află cipurile la care lucrează, componente care, într-o zi, ar putea să ofere posibilitatea transferului de date către creier, direct printr-un cablu USB-C.

Elon Musk a vorbit în mai multe rânduri despre tehnologiile Neuralink, arătând că utilitatea lor ar putea fi extinsă în mai multe zone, permițându-le chiar oamenilor să asculte melodiile preferate oricând, direct în minte, fără dispozitive externe.

_________________________________________________________________________________________________