Cercetătorii au confirmat descoperirea a două noi specii de dinozaur în nord-vestul Chinei, acestea fiind printre primele vertebrate care au locuit în această regiune, arată un studiu publicat recent.

În ultimii ani, din zonă au fost extrase mai multe fosile ale unor specii de pterozauri (reptile zburătoare), dar și ouă foarte bine conservate, embrioni și fragmente din vertebrele animalelor. Între timp, specialiștii au reușit să determine că două dintre specimene au fost necunoscute până acum, ele fiind denumite Silutitan sinensis - „silu" însemnând „Drumul Mătăsii” în mandarină - și Hamititan xinjiangensis, cu trimitere la regiunea în care a fost găsit. Ambele denumiri integrează cuvântul grecesc „titan”, care înseamnă „gigantic”, cu referire directă la dimensiunile lor.

Specimenul Silutitan pare să fi avut o lungime de peste 20 de metri, iar cel Hamititan ajungea la 17 metri. Asta înseamnă că dinozaurii erau aproape la fel de mari ca balenele albastre din zilele noastre, care au dimensiuni între 23 și 30 de metri, în funcție de emisfera în care trăiesc.

Oamenii de știință de la Academia Chineză de Științe și cei de la Muzeul Național din Brazilia au publicat descoperirile în Scientific Reports. Fragmentele găsite datează din perioada Cretacicului timpuriu, adică de acum 120 - 130 de milioane de ani. Ambele specii noi aparțin familiei Sauropozilor, un grup de dinozauri erbivori cunoscuți mai ales pentru gâturile lor lungi și pentru faptul că sunt cele mai mari animale care au trăit vreodată pe Pământ.

În ultimele decenii, China a fost scena unui număr mare de descoperiri în materie de specii de dinozaur și se pare că regiunea continuă să-i surprindă.