Oamenii de stiinta au comparat mai multe informatii despre planeta Marte si au ajuns la o concluzie neasteptata privind trecutul acestei planete.

Analizand bucatile de meteoriti de pe Marte, cazute de Terra si datele trimise NASA de catre robotul Spirit, savantii au aflat ca in trecut Marte a avut o atmosfera bogata in oxigen.

Asta se intampla in urma cu 4 miliarde de ani, cu aproape un miliard de ani inainte ca Pamantul sa aiba oxigen in atmosfera.

Concluzia cercetarii a fost publicata in revista Nature si sugereaza posibilitatea existentei vietii pe Marte, in trecut, scrie stirileprotv.ro, citand Daily Mail.

Deocamdata nu se stie care este legatura intre oxigenul de pe Marte si cel de pe Terra, insa se stie ca pe Pamant oxigenul a aparut datorita unor specii de microbi care supravietuiau prin fotosinteza.

Oxigenul poate fi obtinut in acest mod, adica biologic, sau prin reactii chimice care au loc in atmosfera.

Descoperirea vine dupa ce, in luna mai, oamenii de stiinta au anuntat ca au dovada ca in trecut pe Marte a existat apa in stare lichida.

Datele au fost obtinute dupa analizarea unor pietricele. Ele arata ca pe suprafata planetei a curs apa. Pietrele au fost analizate de roverul Curiosity.

Ulterior, in urma cu doar cateva zile, NASA a publicat alte informatii, furnizate de robotul Opportunity: pe Marte a existat chiar apa potabila.

Ambele informatii vin in sprijinul ipotezei ca in trecut pe aceasta planeta ar fi putut exista forme de viata.

“In trecut, planeta avea o clima calda si umeda”, precizeaza profesorul Bernard Wood, de la Universitatea Oxford.

Robotul Spirit a fost activ pe Marte intre anii 2004 - 2010, fiind "fratele geaman" al lui Opportunity, care isi continua misiunea.