Cercetatorii din cadrul NASA studiaza de mai multa vreme unul dintre satelitii naturali ai planetei Jupiter, rezultatele preliminare sugerand ca ar putea deveni locuibil.

Oceanele subterane ale satelitului Europa ar putea sustine viata, se arata intr-o noua cercetare a NASA in colaborare cu profesorii de la California Institute of Technology. Concret, apa sarata din adancurile Europei ar putea elibera compusi chimici in reactie cu solul de la suprafata, compusi chimici care ar ajuta dezvoltarea vietii.

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca suprafata Europei abunda in sulfat de magneziu, rezultat din contactul apei sarate din subsol cu solul. Compozitia apei satelitului ar putea fi asemanatoare cu cea din oceanele Terrei, tocmai de aceea se crede ca viata s-ar putea adapta destul de usor aici.

Satelitul Europa, descoperit in 1610 de Galileo Galilei, este mai mic decat Luna, satelitul natural al Pamantului. Suprafata Europei este destul de plata, cu doar cateva cratere. Satelitul are o varsta destul de mica si este activ din punct de vedere tectonic.