Facebook a anunțat un proiect de cercetare în cadrul căruia a colectat 2.200 de ore de înregistrări de la oameni din întreaga lume, pentru a antrena noile sale modele AI.

Proiectul se numește Ego4D și s-ar putea dovedi crucial pentru divizia Reality Labs a Facebook, cea care lucrează la ochelarii smart, cei cu realitate augmentată și la proiecte de VR.

Seturile de date obținute în urma analizei efectuate în baza proiectului Ego4D vor fi făcute publice pentru cercetători cel mai probabil în luna noiembrie.

Înregistrările au potențialul să „învețe” inteligența artificială să înțeleagă sau să identifice aspecte ale lumii reale sau virtuale, așa cum le percep utilizatorii printr-o pereche de ochelari sau o cască Oculus.

„Aceste rezultate, care reprezintă un set de date disponibile în scopuri de cercetare, vor stimula progresul intern, dar și la nivel macro, prin intermediul comunității academice, permițându-le altor cercetători să investigheze aceste noi aspecte la o scară mult mai mare”, a precizat Kristen Grauman, coordonator al departamentului științific al Facebook, pentru CNC.

Setul de date ar putea fi transformat în modele AI folosite pentru a antrena tehnologii precum roboții, în așa fel încât aceștia să înțeleagă mult mai rapid lumea înconjurătoare. „În mod tradițional, un robot învață aceste aspecte prin faptul că face lucruri similare în mod repetat sau este, pur și simplu, controlat direct și îi sunt arătate diverse miscări. Acum există posibilitatea ca el să învețe doar cu ajutorul imaginilor video, din propria noastră experiență”.

Facebook, alături de partenerii din 13 universități s-au bazat pe 700 de participanți din nouă țări de pe Glob pentru a capta aceste înregistrări, iar echipa susține că Ego4D are de 20 de ori mai multe ore de înregistrare decât orice alte date de acest tip colectate anterior. Filmările au fost realizate în SUA, Marea Britanie, Italia, India, Japonia, Singapore și Arabia Saudită, iar compania speră să poată extinde proiectul și în alte state, inclusiv în Columbia și Rwanda.

Pentru păstrarea intimității, Facebook susține că participanții au fost instruiți să nu capteze caracteristici care să permită identificarea personală, mai ales atunci când înregistrează imagini în spații închise. Această recomandare se referă la chipurile oamenilor, la tatuaje sau bijuterii. Mai mult, compania arată că a eliminat informațiile care permit identificarea persoanelor în clipurile video, dar și că a acoperit numele de înmatriculare vizibile și a înlăturat sunetele captate.

Anunțul acestui proiect vine într-un moment în care Facebook investește din ce în ce mai mult în hardware. Luna trecută a lansat Ray-Ban Stories, prima sa pereche de ochelari inteligenți, iar în iulie, a anunțat formarea unei echipe care să construiască ideea de „metaunivers”, un concept care implică dezvoltarea unei lumi digitale ce poate fi populată de mai mulți oameni simultan.

Facebook s-a confruntat în ultima lună și cu scandaluri și acuzații grave referitoare la securitatea și protecția utilizatorilor, în special a adolescenților. 

___________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

Share articol: