Un studiu recent realizat de oameni de știință de la MIT, Universitatea Cardiff și Universitatea Cambridge sugerează că ar putea exista viață extraterestră în atmosfera planetei Venus.

Cercetătorii au descoperit amoniac în norii din atmosfera venusiană, un gaz care ar putea face această planetă locuibilă pentru anumite forme de viață.

Pe Venus sunt temperaturi mult prea ridicate pentru ca viața să fie posibilă la suprafață. Totuși, în nori ar putea trăi microorganisme similare bacteriilor de pe Terra, dar cu o compoziție chimică radical diferită.

Mai mult, cercetătorii susțin că aceste microorganisme ar fi foarte diferite chiar și de cele care ar putea exista pe Marte, care este o planetă mai asemănătoare cu a noastră.

Prezența amoniacului în atmosfera superioară venusiană ar declanșa un lanț de reacții chimice care ar neutraliza picăturile de acid sulfuric.

Astfel ar rezulta un mediu care ar putea susține viața, pentru că pe Pământ există microorganisme care produc amoniac pentru a modifica mediul extrem în care trăiesc.

De altfel, simpla prezență a amoniacului în atmosfera de pe Venus poate fi explicată prin existența unor forme de viață. Pe Pământ, acest gaz este produs de organismele marine.

Misiunea Venus Life Finder va începe anul viitor și are ca scop analizarea particulelor din norii planetei. Totuși, abia în jurul anului 2040 am putea avea o dovadă științifică a existenței vieții venusiene.

_________________________________________________________________________________________________