Oamenii de știință susțin că formele de viață extraterestră ar putea fi mult mai des întâlnite decât credem. Fiecare tip de creatură care trăiește în Univers ar locui, însă, în sisteme stelare distincte, foarte departe unul de altul.

Noul studiu a analizat o planetă care ar putea fi „geamănul„ Terrei și a explorat felul în care acesta s-ar potrivi într-un sistem solar binar, în care planetele gravitează în jurul a două stele luminose principale.

Astfel, au descoperit că în 87% din cazuri aceste corpuri cerești se comportă la fel ca Terra, iar acesta ar fi un factor care favorizează evoluția formelor complexe de viață, precum ființele umane sau, poate, extratereștrii.

Aceste sisteme binare chiar există în Univers, sugerând că cel puțin câteva dintre el ear putea găzdui planete care să fie propice apariției vieții. De fapt, sistemele care gravitează în jurul unei singure stele, precum sistemul nostrum solar, par să fie mai rare, în ansamblul cosmosului.

Cercetătorii au examinat unghiul de înclinație al Pământului, comparativ cu cel al planetei Marte și au descoperit că schimbări relativ mici în ceea ce privește acest aspect fac din Terra un loc propice vieții, în timp ce pe Marte dau naștere unor variații extreme care distrug atmosfera și, deci, nu permit dezvoltarea formelor de viață în mod natural.

Aceștia au realizat și o simulare referitoare la felul în care ar evolua Pământul dacă ar fi situat în sistemul cunoscut sub numele de Alpha Centauri AB, adică cel aflat în imediata apropiere a Sistemului Solar, un ansamblu stelar binar care este susținul de două stele numite A și B. Rezultatele nu au fost, însă, prea îmbucurătoare în cazul „vecinului” nostru.

„Am simulat cum s-ar comporta în alte sisteme binare stele distincte cu mase diferite, calități și proprietăți variate. Mesajul, per total, a fost pozitiv, dar nu pentru acest sistem învecinat”, a declarat pentru The Independent Billy Quarles, cercetător în echipa care a realizat studiul.