Un geolog de la UCLA a descoperit placi tectonice pe planeta rosie, studiind peste 100 de imagini surprinse cu ajutorul misiunilor spatiale NASA

Timp de decenii, oamenii de stiinta credeau ca doar pe Pamant exista placi tectonice. Un geolog de la UCLA (Universitatea din California, Los Angeles) a descoperit existenta acestora si pe planeta Marte.

Descoperirea apartine geologului An Yin, profesor la universitatea americana UCLA. Acesta a analizat peste 100 de imagini realizate de NASA in cadrul misiunile spatiale THEMIS (Time History of Events and Macroscale Interactions during Substorms) si HIRISE (High Resolution Imaging Science Experiment).

"Cand am studiat imaginile din satelit ale planetei Marte, multe dintre caracteristicile geomorfologice  semanau cu cele intalnite in Himalaya, Tibet si California", a declarat cercetatorul An Yin de la UCLA. "Marte se afla intr-un stadiu incipient din punct de vedere al placilor tectonice. Acest fapt ne arata cum era Pamantul la inceput si ne ajuta sa intelegem cum au aparut placile tectonice pe Pamant", a mai adaugat geologul.

Cutremurele nu sunt doar o caracteristica a Terrei, An Yin presupune ca astfel de fenomene au loc si pe Marte. Pana in prezent, cercetatorul a descoperit doua placi tectonice pe planeta rosie, pe Pamant acestea fiind in numar de sapte.

Sursa: UCLA / Foto: NASA