Ideea ca doar cel puternic poate supravietui este istorie, noi cercetari arata ca lacomia nu ajuta la nimic.

Multa vreme s-a crezut ca oamenii au supravietuit doar pentru ca au stiut sa ia decizii in dauna semenilor, ca au stiut cum sa se ridice din randul "multimii obisnuite". Ei bine, conform unor cercetari efectuate recent, lacomia ajuta doar pe termen scurt, in timp ce generozitatea poate fi salvarea speciei umane.

Oamenii de stiinta Alexander J. Stewart si Joshua B. Plotkin de la Pennsylvania's Department of Biology in the School of Arts and Sciences au efectuat mai multe experiente pentru a demonstra "superioritatea" generozitatii asupra lacomiei, la final oferind o "dovada matematica" a celor descoperite. Astfel, daca mai multi oameni isi ofera unii altora lucruri sau schimba idei, beficiile nu sunt doar pentru cel care primeste, ci pentru toata lumea pentru ca primitorul, multumit de ceea ce a obtinut, daruieste la randul sau.

Cercetatorii sustin ca nu doar oamenii sunt capabili de generozitate, ci si alte vietuitoare. E adevarat, in cazul virusilor sau a bacteriilor se aplica teoria celui puternic, insa furnicile ajung sa-si indeplineasca obiectivele doar lucrand in echipa, deci fiind (si) generoase.