În luna noiembrie a anului trecut, pe toată raza Oceanului Indian s-a auzit un zgomot ciudat, pe care nimeni nu și-l putea explica.

Un eveniment seismic ciudat localizat pe coasta africană i-a condus pe oamenii de știință către o concluzie uluitoare: ei  au descoperit cel mai mare vulcan subacvatic din lume și cea mai puternică erupție înregistrată vreodată în adâncuri.

Evenimentul ar putea explica și fenomenul misterios al vuietului care a fost auzit în luna noiembrie a anului 2018 pe toată raza Oceanului Indian și pe care nimeni nu-l putea explica.

Pentru început, acest sunet ciudat a fost reperat pe o frecvență singulară extrem de scăzută, lucru considerat straniu, întrucât valurile seismice se resimt, de obicei, pe frecvențe diferite.

În mod surprinzător, insula Mayotte din Oceanul Indian s-a deplasat cu câțiva centimetri spre sud-est, după acest eveniment.

Acum, cercetătorii ar putea avea, în sfârșit, un răspuns. Jurnaliștii de la Science Magazine susțin că zgomotul a apărut în urma formării unui nou vulcan subacvatic enorm.

Vulcanul are 800 de metri înălțime față de fundul oceanului, 5 kilometri lungime și se află la aproximativ 50 de kilometri de coasta estică a insulei Mayotte. Și mai inedit, el s-a format în doar șase luni.

„Nu am mai văzut niciodată așa ceva”, a declarat Nathalie Feuillet, unul dintre coordonatorii expediției în cadrul căreia s-a realizat studiul.

Eforturile au fost remarcabile și au implicat activitatea mai multor organizații, în special din Franța. O parte din procedură a fost amplasarea de seismometre pe fundul oceanului, în zona activă, acestea demonstrând puternica mișcare vulcanică din zonă.

Rămâne, însă, de văzut dacă vulcanul este unul complet nou sau dacă s-a format pe o structură mai veche, au mai precizat cercetătorii.

Sursa foto: Live Science/MAYOBS team (CNRS/IPGP-Université de Paris/Ifremer/BRGM)