Vehiculul ar urma să fie realizat în parteneriat cu Audi și Toyota, iar decizia poziționează Huawei ca rival direct al Google și Uber pe această piață.

Dacă totul merge conform planului, mașinile vor apărea mai întâi pe străzile din China, urmând ca mai apoi să fie exportate în toată lumea.

Potrivit Financial Times, citat de Daily Mail, Huawei are în plan să proiecteze un autoturism autonom care să fie capabil să circule deja în anul 2021.

„Din ce înțeleg, lucrăm împreună (n.r. cu Toyota și Audi) pentru a avea o mașină care să fie gata de pus în circulație în 2021 sau 2022, folosind aceste componente autonome”, a declarat Wenshuan.

El precizează că, după lansarea în China, mașina va fi disponibilă și pe piața din Europa.

Standardele din industrie referitoare la vehiculele autonome plasează mașinile la diferite niveluri de independență. În ceea ce privește Huawei, produsele anunțate s-ar situa în jurul nivelului 4, adică a doua cea mai înaltă treaptă existentă.

Potrivit Financial Times, publicație ai cărei jurnaliști au putut vedea un video cu un prototip Audi acționat prin sistemele de inteligență artificială oferite de Huawei, exista un șofer în interiorul autoturismului, dar care însă nu a atins niciun moment volanul sau celelalte elemente de comandă.

Indiferent de locul în care va fi lansată inițial, mașina autonomă a Huawei are rivali puternici în această zonă. Recent, Uber a anunțat că dorește să lanseze primul „taxi zburător” în 2023.

În ultimele luni, Huawei a fost ținta unor acuzații grave și a tensiunilor existente între SUA și China. Compania a fost acuzată că este o interfață prin care guvernul chinez spionează occidentul.

Recent, Administrația Trump i-a pus pe chinezi pe o „listă neagră” din punct de vedere comercial, fapt care a dus la distanțarea mai multor furnizori. Google, de exemplu, a anunțat că va înceta să mai susțină implementarea Android pe telefoanele Huawei și Honor.