O sondă a Agenției Spațiale Americane a ajuns aproape de planeta pitică Ceres în 2015, iar investigațiile au scos la iveală multe ciudățenii.

În cea mai recentă imagine surprinsă de specialiștii de la NASA apare un munte cu un aspect bizar.

Deși este neclar contextul în care s-a format, experții bănuiesc că ar putea fi vorba despre o „bulă” uriașă de noroim care a ieșit din adâncurile planetei și a înghețat după ce a ajuns la suprafață.

Muntele a fost denumit Ahuna Mons și este „cel mai mare munte de pe cel mai mare asteroid din sistemul nostru solar”, au transmis reprezentanții NASA.

Potrivit NASA, formațiunea muntoasă este prima de acest fel pe care a văzut-o vreodată omenirea, informează Daily Mail.

De fapt, acesta este doar unul dintre aspectele care, de-a lungul timpului, au stârnit uimirea oamenilor de știință. După misiunea sondei Dawn, Ceres a captat atenția întregii lumi, datorită petelor strălucitoare aflate pe suprafața sa.

Încă de când a fost descoperită, specialiștii au polemizat pe marginea capacității micii planete de-a susține un ecosistem necesar vieții umane.

O analiză publicată în 2018 și realizată pe marginea datelor colectate la bordul navetei Dawn sugerează că materialul organic de pe suprafața lui Ceres ar putea conține o cantitate mult mai mare de compuși pe bază de carbon decât se credea inițial.

Și, deși acest lucru nu înseamnă că există viață pe planeta pitică, descoperirea vine ca un indiciu suplimentar care să contureze un răspuns legat de potențialul lui Ceres de-a deveni un mediu care să susțină viața.

Prima dată, cercetătorii au anunțat descoperirea materialului organic – o componentă esențială pentru existența formelor de viață – în 2017. Chiar dacă astfel de materii pot fi și rezultatul unor procese non-biologice, este încă un mister cum au ajuns ele să existe pe Ceres.

Un alt motiv care îi determină pe cercetători să continue să investigheze planeta este rezerva masivă de gheață pe care ea o deține.

Rămâne de văzut dacă toți acești factori pot fi transformați în motive pentru ca omenirea să viseze și mai departe, la construirea unor colonii pe această planetă pitică.