Astronomii cred că au descoperit gaura neagră cea mai apropiată de Terra și explică și riscurile asociate acestui scenariu.

Aceasta se află la aproximativ 1500 de ani lumină de Terra, într-o constelație din Calea Lactee numită Monoceros. Echipa de la Universitatea din Ohio au denumit-o „Unicorn”, un nume care duce cu gândul la natura foarte rară a acestei găuri negre, din punctul de vedere al structurii.

„Atunci când am analizat datele, ne-am dat seama că această gaură neagră, Unicorn, ieșea în evidență. Doar că noi nu văzusem asta până atunci”, a spus astronomul Tharindu Jayasinghe.

De la cele mai mici până la gigantice supermasive aflate în centrul galaxiilor, teoriile arată că găurile negre pot exista într-o mare varietate de structuri.

Analizând datele oferite de mai multe telescoape și de sateliți, un tânăr astronom a găsit o stea gigantică roșie în constelația Monoceros, aflată în ultimele stadii de viață. Viteza stelei și felul în care era modelată de gravitație, toate sugerau că o mică gaură neagră orbita în jurul ei. Mărimea acesteia a fost calculată ca fiind de trei ori masa solară.

„La fel cum gravitația Lunii influențează activitatea oceanelor de pe Terra, la fel și o gaură neagră distorsionează forma stelei, determinând alungirea ei și făcând-o să arate ca o minge de fotbal american”, au spus astronomii.

Astfel, Unicorn contribuie la rezolvarea unei dintre dilemele comunității științifice, referitoare la masa pe care o pot avea găurile negre. Și, cine știe, poate vom descoperi că mult mai multe găuri negre se ascund în Univers, poate chiar mai aproape decât credeam.

____________________________________________________________________________________________________