Oamenii de știință au stabilit cronologia formării planetei Marte și susțin că aceasta ar fi putut găzdui forme de viață chiar înainte ca Pământul să aibă această capacitate.

Un studiu publicat recent în Nature Geoscience și citat de Daily Mail a ajuns la concluzia că viața pe Marte s-ar fi putut dezvolta acolo în urmă cu 3,5 până la 4,2 miliarde de ani.

Planetele din sistemul nostru solar s-au format în urmă cu aproximativ 4,5 miliarde de ani, într-un mediu haotic, marcat de ciocniri violente și impact cu meteoriți, pe măsură ce acestea parcurgeau procesul evolutiv.

Până la urmă, haosul s-a risipit, iar acum 4,48 miliarde de ani a început o perioadă de acalmie, iar Marte a avut răgazul necesar pentru a dezvolta forme de viață.

Cercetătorii au studiat cele mai vechi mostre de rocă provenite de la un meteorit și au reușit să-și facă o idee despre felul în care arăta suprafața marțiană acum miliarde de ani.

Acestea nu au arătat semne ale impactului cu alte corpuri cerești, precum temperaturi și presiuni ridicate, iar asta indică faptul că s-au format după ce „ploaia de meteoriți” a încetat.

„Știm că a existat o coliziune masivă pe Marte, dar probabil că a fost cu peste 4,48 miliarde de ani în urmă. Implicațiile se referă la faptul că acolo ar fi putut exista o platformă care să susțină evoluția vieții cu 500 de milioane de ani mai devreme decât ne imaginam până acum și decât credeam că este posibil în interiorul sistemului nostru solar”, a declarat doctorul Desmont Moser, coordonatorul studiului.