La noi, studentii ar fi fericiti sa termine cat mai repede facultatea si sa se vada cu diploma de licenta in buzunar. In Olanda, la Universitatea Delft, lucrurile stau putin altfel. La doar cateva zile dupa ce o echipa olandeza de la Delft a reusit sa bata recordul pentru cea mai rapida bicicleta, studentii de acolo au mai reusit o data sa le atraga atentia celor de la Guiness Book.

Studentii au reusit sa bata recordul pentru cea mai rapida acceleratie a unei masini electrice. Nici ei nu se asteptau ca monopostul studentesc sa atinga 0-100 km/h in doar 2.15 secunde. Recordul precedent era de 2,68 de secunde. “Ne-am fi multumit cu un timp de 2,30 secunde, nu credeam ca va merge atat de bijne”, a marturisit managerul echipei, Tim de Moree. Timpul reusit de olandezi e impresionant. E mai rapid chiar si decat un Bugatti Veyron de 1.200 de cai putere (2,46 secunde), sau decat un Ariel Atom V8, care poate atinge suta in 2,3 secunde!

Monopostul a fost construit anul trecut, pentru a concura in Formula Student. Acolo, puterea i-a fost limitata la 114 CP. Acum insa, studentii au putut profita la maximum de cei 135 de cai putere. Poate parea putin, dar masina cantareste doar 145 de kilograme, ceea ce ar insemna aproape un cal putere per kilogram. Mai pune la socoteala si faptul ca intregul cuplu e disponibil instantaneu, datorita motorului electric si vei vedea cum a reusit o asemenea performanta.

Universitatea olandeza e renumita pentru inginerii de curse si chiar pilotii care i-au stat in banci. Si romanul Mihai Marinescu a fost studentul celor de la Delft. Marinescu a concurat in Formula BMW, Formula 2 sau Formula Renault 3.5. In momentul de fata, romanul se bate in Eurocup Megane Trophy. Nici brasoveanul nu a terminat facultatea fara sa faca valuri. Proiectul lui de diploma a fost singurul simulator profesional de curse din Romania.