Roca s-a prăbușit pe Pământ în 1969, după un traseu care a durat câteva miliarde de ani.

În interiorul acestui obiect misterios, cunoscut drept meteoritul Allende, oamenii de știință au indentificat un material interstelar care este mai vechi decât sistemul nostru solar și există într-o formă despre care nu știam până acum că este posibilă, arată Science Alert.

Descoperirea unui astfel de compus antic se petrece foarte rar, iar astronomii le-au numit particule pre-solare. În urmă cu câțiva ani, o echipă de cercetători a anunțat că acestea au fost identificate și în interiorul unui alt meteorit (care s-a prăbușit tot în 1969, dar în Austrialia) și conține cea mai veche substanță care a ajuns vreodată pe Terra, datând de acum aproape 7 miliarde de ani.

Prin comparație, sistemul nostru solar are doar 4,6 miliarde de ani vechime, așadar este vorba despre o proveniență necunoscută, din zona unui teritoriu primordial, cel puțin în limitele coordonatelor din vecinătatea planetei noastre.

Acum, un nou studiu realizat de cei de la Universitatea Washington din St. Louis a reușit să identifice particule presolare într-o secțiune diferită a meteoritului Allende, iar ceea ce au găsit în interiorul rocii contrazice ceea ce știam până acum despre obiectul intergalactic. „Conform înțelegerii noastre referitoare la evoluția sistemului nostru solar, particulele presolare nu ar fi putut supraviețui în forma găsită în acest moment”, susține fizicianul Olga Pravdivtseva.

Astronomii nu au stabilit încă felul în care carbora de siliciu dintr-o altă stea a reușit să ajungă în aceste particule primordiale, dar faptul că acest lucru s-a întâmplat înseamnă că trebuie să regândim câteva noțiuni legate de chimia și de începuturile sistemului nostru solar.