Substanta-minune poate inversa efectele imbatranirii!

Cercetatorii americani au reusit sa intinereasca muschii unor cobai cu pana la 40 de ani, in sistemul de calculare a varstei umane. Totusi, ei nu au crescut si masa musculara a animalelor;

Descoperirea este uriasa, deoarece pana acum se credea ca imbatranirea nu poate fi stopata sau inversata.

Oamenii de stiinta de la Scoala medicala a Universitatii Harvard si-au concentrat eforturile asupra unei substante chimice, denumite NAD, prezenta in celulele organismului si care se distruge odata cu varsta

Acest proces de distrugere afecteaza functionarea mitocondriilor, "uzinele electrice ale celulelor", ceea ce duce la imbatranire.

In cadrul experimentului, cercetatorii americani au administrat cobailor o substanta chimica pe care acestia o metabolizau in mod natural in NAD.

Dupa o saptamana de administrare pe cobaii de doi ani, muschii acestora s-au transformat in cei ai unui cobai de sase luni, in termeni de functionare a mitocondriilor, de uzare a musculaturii, de inflamare si rezistenta la insulina.

Cu toate acestea, tratamentul nu este un panaceu contra imbatranirii, dat fiind ca scurtarea telomerilor si deteriorarea ADN-ului nu pot fi inversate cel putin deocamdata.

Echipa de cercetare si-a propus sa inceapa testele clinice in 2015, pentru descoperirea unei terapii care poate fi utilizata pe oameni, desi perspectiva punerii la punct a acestui tip de tratament este deocamdata un proiect indepartat, anunta Mediafax.