Un studiu recent prezintă peste 5.000 de noi specii de virusuri ARN, identificate pentru prima dată în adâncul oceanelor planetei.

În cadrul cercetării, oamenii de știință au analizat 35.00 de mostre de apă, prelevate din 121 de locuri diferite din oceane.

Virusurile identificate, care folosesc cu material genetic ARN, sunt mai puțin studiate comparativ cu cele care conțin ADN.

Totuși, aceste specii sunt destul de răspândite, iar coronavirusurile fac parte din categoria virusurilor ARN, scrie Live Science.

În urma cercetării, specialiștii de la Tara Oceans Consortium anunță că au fost identificate 5.500 de noi specii, prin urmare diversitatea acestui grup de virusuri este mult mai mare decât se știa până acum.

Virusurile au fost descoperite în mostrele de plancton din apa analizată și îi ajută pe cercetători să afle mai multe informații despre modul în care au evoluat formele de viață în decursul timpului.

ARN-ul este cel mai vechi material genetic, el apărând cu mult înaintea ADN-ului, care stă acum la baza celor mai multe forme de viață.