Stralucirea noilor stele variaza, fenomenul fiind unul nou pentru cercetatori. Intervalul schimbarii luminozitatii este de la doua la 20 de ore.

Un nou tip de stea, neclasificata pana in prezent, a fost descoperit de cercetatorii de la European Space Observatory. Timp de sapte ani, astronomii au studiat cateva corpuri ceresti aflate in constelatia Centauri, la 7.000 de ani lumina de Terra, cu ajutorul La Silla Observatory din Chile, 36 dintre acele corpuri avand un program regulat de stralucire, pe modelul anternatei dintre zi si noapte.

Fenomenul le-a permis astronomilor sa dezvolte un nou "departament" al astrofizicii, astroseismologia. Aceasta permite "ascultarea" vibratiilor acelor stele pentru a se descoperi proprietatile acestora dar si activitatea lor. Telescopul Euler, cu o lungime de 1,2 metri, a ajutat la studierea si strangererea de analize pe tot parcursul celor 7 ani de la descoperirea primei stele de acest fel.

Una dn explicatiile pentru variatiile de luminozitate ar fi rotatia destul de rapida a acestor stele. Viteza uriasa face ca aceste stele sa devina instabile si sa arunce materie in spatiu ceea ce, prin telescoape, arata ca o marire a stralucirii lor.