O modalitate de „editare” a ADN-ului uman ar putea corecta mult mai multe mutații decât credeau până acum medicii.

Andrew Anzalone, un cercetător de la Universitatea Columbia, a studiat de-a lungul carierei sale modul în care știința ar putea înlocui o genă „bolnavă” cu una sănătoasă, pentru a evita apariția unor boli sau a mutațiilor.

Tehnica tradițională se referă la dublarea matricei de ADN și implantarea ei în celulele initiale, sperând ca ele să se adapteze noului circuit perfect. De multe ori, aceste lucruri nu se întâmplă, așa că Anzalone s-a gândit dacă nu cumva există un mod mai simplu și mai sigur de a face toate astea.

Și, într-adevăr, după multe încercări și cu ajutorul lui David Liu, chimist de prestigiu, a obținut un sistem derivat din celebrul model CRISPR, însă mult mai performant. Acesta a fost denumit „sistemul de editare primară” și poate face orice fel de modificări genetice – adăugiri, eliminări, inversări – fără secționarea matricei ADN.

De ce este acest lucru atât de important? Deoarece cu o programare atât de exactă a codului genetic prin această metodă ar putea fi evitate aproximativ 89% din mutațiile care cauzează bolile ereditare. Au fost deja realizate teste pentru evitarea anemiei și fibrozei chistice, iar acestea sunt doar două dintre situațiile în care se poate interveni,
Descoperirea are un potential uriaș de a schimba felul în care ne raportăm la procesul de editare a celulelor și poate transforma radical comunitatea științifică și, mai departe, viața oamenilor.

„Există lucruri pe care le facem atunci și care, atunci când am început medicina păreau absolut imposibile”, a declarant Anzalone, citat de jurnaliștii de la Wired.